Khamis, 14 Januari 2021

1976-PEMILIHAN PASUKAN BADMINTON SKPPL.

 (BIOGRAFI GURU SEJARAH SIRI 159)

Jam 8.00 pagi sabtu ketika saya belajar di Surau Kampung Gong Chapa, Alias dan Afendi datang mengajak saya menyertai pemilihan Pasukan Badminton SKPPL. Sebagai Ketua Kelas Fardu ain di kampung, saya mohon dengan Ustaz Maali untuk menyertai pemilihan
tersebut. Alhamdulillah ustaz benarkan. Ketika itu tak ada telefon jadi apa-apa berita kawan datang ke rumah.
Walau pun raket pun tak ada saya tetap ke SKPPL bersama Alias Hassan dan Afendi Manat. (allahyarham). Ketika itu Malaysia ber
-jaya ke perlawanan akhir Piala Thomas. Tetapi kalah 0-9 ditangan Indonesia. Saya minat pemain badminton perseorangan Malaysia seperti Saw Swee Leong, Phua Ah Hua dan James Selvaraj. Dari situlah kini saya menjadi blogger 105 blog, 80 adalah blog sukan termasuk blog Badminton.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan