Rabu, 3 Februari 2021

1977-BELAJAR DUA MINGGU DI SMK TOK JANGGUT

(BIOGRAFI GURU SEJARAH SIRI 160)



Sesi persekolahan 1977 bermula pada hari Ahad 2 Januari 1977.1 Tengahari 2 Januari saya dan rakan-rakan ke SK Lelaki Pasir Puteh untuk mengambil sijil berhenti sekolah. Saya menyambung pelajaran peringkat menengah di SMK Tok Janggut setelah gagal masuk ke sekolah asrama penuh seperti yang idamkan. PengetuaSMK Tok Janggut ketika itu ialah Hj Jenali Jaafar yang kemudiannya menjadi Eksco Kerajaan Negeri Kelantan.Saya cuma dapat 3A1B dan 1C dalam Peperiksaan Penilaian Darjah 5. Saya kecewa kerana dapat B dalam mata pelajaran Bahasa Melayu yang sepatutnya aku dapat A. Tapi itu takdir Allah yang saya kena terima. Tetapi keputusan Penilaian Darjah 5 aku adalah yang terbaik dalam keluarga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan