Selasa, 13 Oktober 2020

1971- MULA BELI UTUSAN MALAYSIA

(BIOGRAFI GURU SEJARAH SIRI 65)





Saya mula tolong beli Utusan tahun 1971. Tahun 1973 baru baca Utusan Malaysia .Ketika itu Darjah 3 dan baru lancar baca suratkhabar. Mulai tahun 1973 saya berazam nak melanggan akhbar Utusan Malaysia. Harga senaskah Utusan Malaysia cums 20 sahaja. Apabila mula mengajar di SMTA Pekan, saya mula melanggan Utusan Malasia, Metro dan Berita Harian.

Bila pindah ke SMKJ2 saya melangan Utusan Malaysia dan Berita Harian di Kedai ayah Yuhamizan. Mulai tahun 2004 saya melanggan semua akhbar berbahasa Melayu.Tahun 2019 saya kerap sakit tak boleh memandu dan terpaksa membatalkan langganan akhbar. Kini cuma minta anak tolong beli. Itulah kisah saya dengan Utusan Malaysia 1973-2020.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan