Selasa, 6 Oktober 2020

PIALA MALAYSIA 1971

(BIOGRAFI GURU SEJARAH SIRI 35)

Tahun 1971 saya mula bersekolah Darjah 1 di SKPPL Masa Darjah 1 Abang Noh selalu kirim beli suratkhabar Utusan Malaysia akhbar Watan. Ketika itu masih merangkak membaca buku. Setiap kali beli suratkhabar saya suka melihat gambar bola sepak Piala Malaysia. Ketika itu saya belum faham tentang bola, cuma tertarik apabila abang Zahari dan Zakaria bercerita tentang Bola Sepak Piala Malaysia tahun 1971. Tahun 1992,ketikan mengajar di SMTA Pekan saya saya berkesempatan membuat Buku Skrap Sejarah Piala Malaysia. Mulai tahun tersebut saya mula serius membuat Sejarah Bola Sepak Malaysia dalam bentuk Buku Skrap dari akhbar yang saya langgan. Pada tahun 1971 Selangor muncul juara menewaskan Perak 3-2.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan